dinsdag 4 juni 2013

Even weer met beide benen op de grond

Gisteren was ik heerlijk aan het dromen over onze reis van een jaar. Ik kan makkelijk alle obstakels naast me neerleggen en me overgeven aan heel veel gedroom over hoe we de camper inrichten, waar we allemaal heen gaan, hoe we elke dag gaan genieten van elkaar, hoe ons dagelijks leven eruit zal zien. Eigenlijk ben ik in mijn hoofd al weg zowat.
Ik zie ons al op afgelegen plekjes tussen de bergen staan, de kinderen lekker buiten in de natuur spelen, zonnetje, hapje eten koken, boekje lezen, blogje schrijven, met handen en voeten kletsen met de dorpsbewoners, wandelen in de natuur: genieten van elkaar!  

Maar toen ik mijn dromen deelde met Dream Team Papa haalde hij me weer ruw uit mijn droom. Onderdeel van onze taakverdeling is namelijk dat hij de financiën regelt en beheert. We moeten eerst nog een schuld van DUO aflossen, we moeten nog Dream Team Papa's  turkse dienstplicht afkopen, we moeten ons huis nog verbouwen tot twee appartementen zodat het goed te verhuren is als we weg zijn, we moeten de camper nog helemaal opknappen, we moeten nog van alles wat allemaal geld kost. :( En toch ben ik er heilig van overtuigd, en Dream Team Papa ook als hij even alle zorgen over financiën laat varen, dat we volgend jaar zomer vertrekken. 

Dus een paar van onze nieuwe slogans de revue laten passeren: "What doesn't kill you makes you stronger." en "Alles is geen probleem". En daarna konden we lekker samen aan het dagdromen: Turkije, Finland, Denemarken, Azerbeidzjan, Kazachstan, India, China, Oman, Saoudi-Arabië, Marokko, Egypte, Spanje. Dat is tot nu toe ongeveer het lijstje van de landen die we willen gaan ontdekken. 

Dream Team Papa is een financiële wizz kid (maar dan volwassen), dus ik weet zeker dat volgend jaar zomer een zak met geld klaar staat (digitaal dan).  Zo lang ik me er maar niet teveel mee bemoei en het gat in mijn hand zo klein mogelijk hou. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten