dinsdag 11 juni 2013

Heel veel weggooien!

Het was even stil op dit blog. Maar ik heb mijn tijd goed benut. Ik heb namelijk heeeeel veel weggegooid en een beetje verkocht, want ja, als tijdelijk in een camper gaat wonen kan je niet veel meenemen en iedere m3 opslag kost geld. Terwijl als je het spul verkoopt, levert het geld op. 

Ik had met de kinderen afgesproken dat de helft van het speelgoed weg ging, want ze spelen er nauwelijks mee. Ze gaan liever naar buiten, knutselen, klimmen over banken of tentje spelen met dekens en kussens. Maar toen het puntje bij het paaltje kwam, mocht ongeveer een kwart weg. Maar oke, nog best een redelijke score. 
Nog even in allerlei hoeken en gaten gesnuffeld voor wat andere dingen dan speelgoed om te verkopen. Overbodige spullen genoeg in ons huis. En toen waren we klaar voor de rommelmarkt.

Resultaat na een dagje rommelmarkt in onze buurtspeeltuin: lekker gebruind, een dag met veel gezelligheid, een paar spulletjes verkocht, en na aftrek van de zakjes snoep, koffie en thee een winst van € 8,-. Uniek Meisje vroeg na 2 uur al of we nu rijk waren. Niet qua geld dus, maar wel een hele dag samen buiten geweest. Dus eigenlijk toch wel rijk. :) 
Verder constateerde ik een bijzonder fenomeen. Moeders vertelden me namelijk vertellen dat hun huis al helemaal vol zat, vooral als het om speelgoed ging. Maar bij de kraampjes met dameskleding en keukenspul kwamen ze dan met volle tassen vandaan. Ik vond het zo zielig voor de kindjes, dat ik ze het speelgoed maar gewoon meegaf op het eind van de middag. Leverde me wat minder vriendelijke moederblikken op, maar erg gelukkige kindjes. En ik werd er ook gelukkig van. Weer iets minder ruimte die in beslag wordt genomen door 'spullen'.

Maar het allerbeste resultaat is dat ik daardoor in een enorme opruimstemming kwam. Dus de dagen erna echt goed huisgehouden. Dream Team Papa keek meewarig naar mijn opruimwoede en vraagt zich nog steeds af wanneer ik weer in de normale modus ga. 
Ik had al verschillende dingen op marktplaats gezet. Maar sommige dingen lopen echt voor geen meter. Eerst vond ik het zonde om spullen en kleding weg te gooien. Maar geen enkele goede doelen organisatie accepteert speelgoed dat niet meer helemaal picobello is of kleding met een klein vlekje of te repareren gat op de knie. Alles waarvan ik dacht dat ik dat aan de straatstenen niet meer kwijt zou raken, zelfs niet als ik het weg zou geven, heb ik dus helaas maar gewoon weggegooid: 12 dozen met spullen, papieren, lege ordners en boeken (studieboeken, syllabussen, boeken van meer dan 20 jaar oud over allerhande hobbies, landen, enz.) en 1 vuilniszak met kleding. Nu staan er nog 3 vuilniszakken met kinderkleding te wachten om opgehaald te worden door het vrouwenopvanghuis (Blijf-van-mijn-lijf-huis in de volksmond). En heb ik een bank van 3 meter vol staan met spullen, speelgoed en boeken die ik echt niet weg kan gooien, want dat is allemaal nog zo goed. Dus morgen maar eens heel actief alles nog een keer op marktplaats zetten. Al komen mensen het gratis ophalen. Weg = weg! 

En ik voel me zo opgelucht en opgeruimd. Heerlijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten