vrijdag 26 april 2013

Besparen, besparen en nog meer besparen.....

Gisteravond zat ik er helemaal doorheen.

De hele dag ging het heel goed. Ik had een drukke werkdag gehad, Uniek meisje en Grote welp daarna naar zwemles gebracht en als afsluiting een geweldige workout gedaan bij Fitclub Spijkenisse. Daarna kwam Dream Team Papa met de bom: onze maandpremie van gas en licht was te laag vastgesteld en we moeten volgens de jaarrekening enorm veel bijbetalen! Snik, snik! Ik heb er serieus een aantal tranen om gelaten. Weer geld dat 'verdwijnt' en wat dus niet in de camper en onze reis gestoken kan worden.

Dus de knop is nu echt om! En dit blog gaat mijn stok achter de deur worden! (hoop ik) Ik was al bezig met zuiniger leven, maar nu ga ik het serieus aanpakken. Anders gaan we met weinig geld op reis. ;)

Acties:
- maandboodschappen serieuzer gaan plannen zodat ik niks meer bij hoef te kopen tussendoor
- geen geld meer uitgeven aan onnodige zaken (ik ga de tip van Teunie volgen en in mijn portemonnee een briefje plakken met de tekst: "Heb ik dit echt nodig?")
- alle laders, laptops en andere apparatuur uit het stopcontact als ze niet worden gebruikt
- wekelijks ga ik alle meterstanden opschrijven
- vaste lasten ga ik op een rij zetten om te bekijken waar we kunnen besparen
- pinpasjes laat ik voortaan thuis en ik betaal alleen nog contant (zie ik het geld tenminste mijn handen uitvliegen)
- alle overbodige spullen ga ik proberen te verkopen en als dat binnen een maand niet lukt, gaan ze naar Piekfijn
- niet meer nadenken, maar ik ga na de meivakantie gewoon beginnen met onze eigen Fitclub: gewoon met een groep enthousiaste mensen iedere week een uurtje bewegen in de buitenlucht met heel veel funoefeningen
- ik ga dit weekend benutten voor een mega-lente-schoonmaak en daarna een schoonmaakschema maken om het bij te houden.

Iemand nog meer tips?

7 opmerkingen:

  1. - Fitnessen met bodyrock.tv als bron van inspiratie, geen sportschool nodig!
    - Wennen aan lage temperaturen in de winter, hier is het meestal 16 a 17 graden. Geeft niets, zijn we aan gewend (wel in stapjes). In de caravan zal het ook niet altijd even warm zijn denk ik :)
    - Voor kleding, speelgoed en huisraad eerst kijken op MP of bij familie informeren of ze het nog voor je hebben, de meeste mensen hebben een zolder voor rotzooi waarvan ze denken er ooit nog iemand een lol mee te doen
    - Dertig dagen nadenken over een grote aankoop, dan heb je het meestal niet meer nodig
    - Zelf maken. Van haarverf tot wasmiddel tot plantenbakken tot haargel, alles is zelf te maken... en te repareren... gewoon kijken op ehow.com bijvoorbeeld
    - Boeken verkopen via bol.com... mensen betalen daar best veel voor de nieuwere titels :)
    - Winkels vermijden en niet meer geld meenemen dan je nodig hebt voor je boodschappen (prijzen een beetje uit je hoofd kennen helpt wel)

    Nou... en dan moet het allemaal wel lukken toch? Jullie droom komt heus wel voor mekaar, ondanks hobbels in de weg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanx! Met een paar kan ik zeker wat en dommige dingen doe ik al, zoals marktplaats afstruinen. Fit club was eerste keer en daarom gratis. Om te kijken hoe dat gaat, zodat we het zelf ook kunnen gaan doen en er geld mee kunnen verdienen. :) Bodyrock.tv kende ik niet. Ga ik zeker proberen. Ik step ook al via youtube.:)

    Wat onze droom vertrekt: we hebben al besloten dat we sowieso gaan volgend jaar zomer. Bij voorkeur niet, maar als het moet verkopen we ons appartementje in Turkije ervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geen tips voor jou. Maar verschillende tips kan ik zelf heel goed gebruiken. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met de uitvoering ervan! Altijd moeilijker dan verzinnen en opschrijven. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt goed!
    Niet bij de pakken neerzitten maar er iets mee doen...daar hou ik van!
    Succes met alles en voor mij zitten er ook een paar goed bruikbare tips bij...ik ga de meterstanden noteren.
    Lieve groet, Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He leuk een nieuw blog, :-) kom meteen even terug kijken bij je natuurlijk.
    Wat ons veel scheelde was, werken met weekmenu's en die maken Voor je de weekboodschappen gaat halen, oh weekboodschappen helpt ook enorm, je berekent wat je per week nodig hebt, en daarna is het op is op, drinken ze maar thee, water of melk, en restjes invriezen en eens in de 2 weken ongeveer een vriezermaaltijd houden, makkelijk en goedkoop :-)

    Maar soms vliegt je geld sneller weg dan je kunt besparen hoor, herken dat ook wel, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We doen al aan maandboodschappen en weekmenu's. Maar tussendoor hebben we nog wel eens wat nodig. Het plan was om vandaag een maandmenu te gaan maken om ook de tussendoorboodschappen tot een minimum te beperken. Kijken of het lukt. :)

      Verwijderen