woensdag 17 april 2013

Sportdilemma

Sporten vind ik belangrijk. Voor mezelf, maar ook voor de kinderen. De oudste twee zijn 5 en 6 jaar. Ze zitten dit schooljaar op judo. Als ze er eenmaal zijn, vinden ze het echt leuk! En het is ook leuk. En goed voor ze. Ze bewegen op allerlei verschillende manieren, dus alle spieren komen aan bod en ze leren rekening met elkaar houden en samen spelen door allerlei speloefeningen. Last but not least: ze leren hoe ze kunnen vallen zonder een gat in hun hoofd te krijgen. Vooral voor de oudste aap erg belangrijk. :) Ja, het moge duidelijk zijn: ik heb jaren fanatiek judo gedaan en ben fan van judo.

Maar nu het dilemma: ze willen niet meer naar judo. Snik, snik. Ze willen wat anders. De vraag is wat? Veel sporten beginnen pas met 6 jaar, want ja, wat moet je met een groep kleuters die nauwelijks in het gareel te krijgen is. :) Dus voor Uniek meisje is het erg lastig een uitdagende sport te vinden die ze leuk vindt. Hopelijk lukt het me een kleuterdansgroep te vinden die betaalbaar is en het nivo van kleutergym ontstijgt.

Voor onze Grote welp zijn er nu ineens meer mogelijkheden. Maar hij heeft geen uitgesproken mening over een sport. Hij houdt van dansen. Jazzdance heb ik al geprobeerd. Alleen maar meisjes, dus meneer was met geen stok de zaal in te krijgen. En in de wijde omtrek geen jongensdansgroep te bekennen. Hij houdt van buiten zijn. Hij is een klimaap, maar niet echt een stoere knul. Iemand ideeën?
Ik ga maar weer eens googlen of ik iets leuks voor hem kan vinden. Want ik vind dat kinderen minimaal één sport moeten doen. Of niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten