dinsdag 21 mei 2013

Natte, vieze en dolgelukkige kinderen in de Speeldernis

Ik ga even ongegeneerd reclame maken voor de meest geweldige speeltuin die ik tot nu toe heb gevonden: De Speeldernis in Rotterdam Noord.

De naam zegt het al. Het is een speeltuin en tegelijk een soort wildernis. Ofwel de kinderen kunnen zich uitleven met water, zand en boomstammen. We gingen er zondag heen op aanraden van een vriendin. De kinderen hebben in  over beekjes gesprongen, zandkastelen gebouwd, waterkuilen gegraven, geschommeld, gebalanceerd op allerlei boomstammen al dan niet hangend boven water, op houten huisjes geklommen, in bomen geklommen, in een waterval gestaan en heel veel gerend!
Er is een goed overzichtelijk deel voor kinderen tot een jaar of 7. De grotere kinderen kunnen door 2 poortjes (te zwaar voor de echte kleintjes) en hebben dan een grote speeldernis met wat diper water (tot je middel) tot hun beschikking. Maar de oudsten van 6, 7 en 8 hadden ook in het deel voor de kleineren voldoende uitdaging.


Ze hadden allemaal een nat pak met superveel zand (dus neem ruim voldoende droge kleren, ondergoed en handdoeken mee), maar ze hebben de tijd van hun leven gehad! Hier gaan we echt nog vaak naartoe! Voor de prijs hoef je het namelijk ook niet te laten: €1,- per kind en €2,- per volwassenen. Dat was met ons gezin met 6 kinderen goed te doen.

Speeldernis: bedankt!

3 opmerkingen:

  1. Oh klinkt als een leuke tip! Ik ga hem opschrijven, schoonmama woont in Rdam midden in het ehm beton, en onze jongsten snakken tijdens zo'n lange dag vaak naar even buiten luchten en spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat leuk! Dit zet ik op mijn lijstje voor de zomervakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er geweldig leuk uit zeg! Helaas, mijn kids zijn er echt te groot voor ;)) Maar ach, gewoon een aantal jaren geduld ;)

    BeantwoordenVerwijderen