woensdag 1 mei 2013

De indeling van de camper

Al een tijdje zijn we zoekende naar hoe we de camper het beste kunnen opknappen.

Zullen we hem naar Turkije brengen en het daar helemaal laten doen? Nadelen: je bent er niet zelf bij om uit te leggen wat je precies wil en om alles in de gaten te houden en dat is toch echt nosig in Turkije. We kennen de mensen niet, dus zal dat goed gaan? De camper moet erheen worden gereden voor honderden euro's aan benzinegeld en ook weer terug. Dream team Papa moet op en neer vliegen als hij hem gebracht heeft en later om de camper weer op te halen. Voordelen: het is stukken sneller en goedkoper dan in Nederland om de camper te laten verbouwen.

Zullen we het hier zelf doen? Voordelen: je kan het precies maken zoals je zelf wil. Nadelen: het is erg tijdrovend en we willen deze zomer toch echt gaan proefrijden. En het is toch vrij prijzig als je alle materialen bij elkaar optelt.  

Zullen we het hier laten doen? Groot nadeel: veel te duur! Boven ons budget.

Nu is Dream Team Papa aan de praat geraakt met zijn nicht in Istanbul. Haar man blijkt goede vrienden te zijn met de camperbouwer in istanbul waarvan we de website al hadden gevonden en ze wonen er om de hoek. Deze nicht vindt ons plan geweldig en wiol maar wat graag helpen en elke dag in de gaten houden of de bouwers wel precies volgens onze wensen bezig zijn.

Dus we hebben een offerte opgevraagd in Istanbul. Maar ja, daarvoor moeten we toch eerst precies weten wat we willen. Want één van de voordelen van een opknappertje: je kan helemaal zelf bedenken hoe je de camper wil indelen, want alles moet toch nieuw gemaakt worden. Dus wij dit weekend puzzelen met onze wensen en de daarvoor benodigde centimeters en zie hier het resultaat:


Achterin komen twee stapelbedden van 3 bedden boven elkaar. In de hoek van de stapelbedden komt de natte groep (toilet en douche). Achter de bestuurder komt een treinzit waar 3 kinderen met de rijrichting mee en 3 kinderen tegen de rijrichting in kunnen zitten. De bijrijderstoel voorin moet 180 graden kunnen draaien. Achter de bijrijderstoel een televisie die in een koof kan zakken. En tussen de treinzit en een stapelbed komt een L-vormige keuken. Dan hebben we in totaal 10 slaapplaatsen. En hebben we 8 zitplekken die tijdens het rijden gebruikt kunnen worden!

Ben benieuwd wat de kenners ervan gaan vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten