maandag 27 mei 2013

Suiker en suikerproducten passen in een gezonde gevarieerde voeding en actieve leefstijl

Dit staat echt op een pak suikerklontjes!

midisuikerklontjes-300












Wij kregen een pak suikerklontjes. Het bezoek zei erbij: "Deze suiker is beter, want deze is 100% natuurlijk." Ik sloeg nog net niet stijl achterover! Suikerklontjes zijn toch suikerklontjes en allemaal gemaakt van geraffineerde suiker? En in mijn ogen vergif van de allereerste orde! 

Na mijn onwaarschijnlijk grote verbazing volgde de toelichting: "Het staat op het pakje hoor." En ja hoor. Het stond er echt: "Suiker en suikerproducten passen in een gezonde gevarieerde voeding en actieve leefstijl." Even googlen en ik vond nog wat meer uitleg.

Schaamteloos vind ik het! Mensen worden bedrogen waar ze bij staan. En het allerergste: sommige mensen geloven het! Ik moet er nog net niet van huilen.

Ik worstel al tientallen jaren met mijn suikerverslaving. Het was bij mij een echte suikerverslaving. Iedere dag minstens een reep chocolade of een zak Pas sinds een paar maanden is het me gelukt deze verslaving een halt toe te roepen. En dan zie ik dit op een pak suikerklontjes staan. :( Snik.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten